TOKAJI VÍZÜGYI DOLGOZÓK HORGÁSZ EGYESÜLETE

Egyesületünk 45 éves múltra tekinthet vissza – a MOHOSZ egyik alapító tagjaként. Számos versenyt, illetve rendezvényt bonyolítottunk le, továbbá igyekeztünk hagyományteremtő és innovatív megoldásokkal előállni, mind a vízkezelés, mind pedig a horgászat népszerűsítése, továbbá a közösség összekovácsolásának érdekében. Hiszen kis közösségünk 285 felnőtt és 40 gyermek taggal büszkélkedhet.

Vezetőségünk 3 éve kidolgozott egy hosszútávra szóló stratégiát, amelynek köszönhetően elsőként vízterületeink bővültek, több mint 130 hektárra. 2017-ben nyertük el a csodálatos adottságokkal rendelkező Tiszaladányi Holt-Tiszát, ezen felül a Taktaközi Öntöző Főcsatorna teljes szakaszának halkezelési jogát.

Az Egyesületünk rövid-, hosszútávú tervei közé tartozik ezen vízterületek eredeti állapotába való visszaállítása az őshonos halállomány visszatelepítésével, melyet minden éven a nyilvános haltelepítésekkel igyekszünk megvalósítani, illetve szakértők bevonásával. A Gödöllői Egyetem Halgazdálkodási tanszékének vezetőjével Dr. Hegyi Árpáddal karöltve halkíméleti területeket vizsgálunk és jelöltünk ki az Egyesület vízterületein, ezzel is elősegítve az őshonos halfajok védelmét és a vizek sokszínűségét. 25 darab süllő fészket helyeztünk ki az állomány megóvása érdekében segítségükkel. Mindemellett az invazív fajok visszaszorítását - gyérítését is szorgalmaztuk, mindezt a Magyar Országos Horgász Szövetség, illetve a Megyei Kormányhivatal Halgazdálkodási Főosztály engedélyével és halőreink bevonásával. Közel 25 mázsa törpeharcsa került ki a vizeinkből eddig és reményeink szerint ez ebben az évben is megismétlődik.

A vezetőség szorgalmazza a csapatépítést és közösségformálást elősegítő rendezvényeket, illetve a sportág széleskörű ismertetését, amelyet eddig a meghirdetett társadalmi munkák segítettek, ugyanakkor a stratégia fő alapját a fiatal korúak bevonása jelenti.
Ezt többek között egy horgász tábor és egy peca-suli létrehozásával kívánjuk megvalósítani a gyermek horgászaink számára, olyan szakemberek és nagy tapasztalattal rendelkező sporttársak bevonásával, akik kellő gyakorlattal rendelkeznek a horgászat szépségeinek átadása terén.

Az elmúlt 3 évben mindkét vízterületre közel 200 q halat (mint például: ponty, csuka ivadék, compó és keszegfélék) telepítettünk, amelyet nyilvánossá tettünk és a horgásztársaink bevonásával végeztünk el.

A V.D.H.E. számtalan társadalmi munkát hirdet, így sporttársainkkal készülünk rendezvényeinkre, mint például a már hagyománnyá váló IV. Tiszaladányi Csukafogó versenyre és a Taktaközi Öntöző Főcsatornán immár 34. alkalommal megszervezett Horgászversenyünket. Szezonzárásként eddig két horgászbált rendeztünk tagjaink részére, amelyek nagy sikerrel zárultak.

Minden évben meghirdetjük a "Te-Szedd" nevezetű szemétszedési programunkat, amelynek során nem csak az Egyesület vízterületein történik a szemét szedés. Projektünk alkalmából felhívjuk minden egyes gyermek és felnőtt horgászunk figyelmét a környezetünk tisztán tartására.